Til underviseren Tip fra guiden Inspirationsvideoer Værktøjskasse Tabs Fastholdelseskaravanen Brug for alle unge

VÆRKTØJSKASSE

Værktøjskasse

Skriv så det cv!

Se et eksempel her og øv dig.

 

Nu har du arbejdet med dine faglige kvalifikationer og dine personlige egenskaber, som du har skrevet op i en totalliste. Nu har du så materiale til at skrive dit CV.

Nu skal du så i gang med dit cv. Og det kan laves på to måder: Du kan funktionsopdele det ELLER opdele det kronologisk.

Det er supervigtigt, at du målretter dit CV hver gang, du søger en ny praktikplads - netop fordi arbejdsgiverne efterspørger forskellige kompetencer.

 

annonceeks

 

ØVELSE

Oven over her ser du et eksempel på en stillingsannonce (se større udgave her). Kig efter de kompetencer, virksomheden efterspørger. Overvej, med udgangspunkt i din egen totalliste, hvordan DU ville have målrettet dit CV til dette stillingsopslag.

 

Her finder du et eksempel på en totalliste og på et CV, der er tilpasset denne stillingsannonce. På totallisten er de ting, der er særlig relevante for denne annonce, markeret med rødt. Se flere eksempler på CV´er her.

 

I værkstøjskassen finder du et skema, til et CV, hvor du kan indtaste dine egne oplysninger.


Når du er færdig med at taste dine oplysninger ind, kan du gemme CV´et på din egen computer som word-fil. Så kan du arbejde videre med den senere og i sidste ende har du et CV, som du kan vedlægge dine ansøgning(er).

 

Dine faglige kvalifikationer + dine personlige egenskaber = Dine kompetencer

 

Dagens v�rkt�j

Dagens v�rkt�j

Tip fra guiden

Tip fra guiden

Inspirationsvideoer

Inspirationsvideoer
 

Tjeklisten
Hvilke virksomheder har jeg søgt?

Tjeklisten
Download eksempel
Hvilke forventninger har en arbejdsgiver inden for industriområdet til sine praktikelever?
Hvad skal man kunne som elev for at få en praktikplads? Hvilke roller spiller din personlighed og dine faglige kompetencer i forhold til at finde en praktikplads? Er det ligegyldigt, hvad du kan rent fagligt?
Ejeren af et autoværksted på Amager udtaler sig om krav til sine praktikelever. Er det nok at hænderne er rigtigt skruet på – hvad med elevens faglige færdigheder fra folkeskolen og grundforløbet?
Hvilke forventninger har arbejdsgiveren til elevens faglige og personlige kvalifikationer?

Søren Fischer, Direktør Tandhjulsfabrikken

Henrik Pedersen, indehaver, Din Bilpartner


 
Erhvervsskolernes forlag Undervisningsministeriet Den europ�iske union